Komunikat CAIM- szkolenie mediatorów

Komunikat Centrum Arbitrażu i Mediacji

przy Izbie Adwokackiej w Olsztynie

o szkoleniu kandydatów na mediatorów

 

 

 

Centrum Arbitrażu i Mediacji przy Izbie Adwokackiej w Olsztynie (CAiM) organizuje w dniu 19 marca 2016 roku w godz. 9.00-16.00 w sali nr 505 Sądu Okręgowego w Olsztynie szkolenie dla kandydatów na mediatorów. Szkolenie prowadzić będzie adw. dr Małgorzata Kożuch – wykładowca Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego, adwokat członek Izby Adwokackiej w Krakowie, wieloletni mediator, z bardzo bogatym doświadczeniem w zakresie mediacji i negocjacji.

W zajęciach mogą uczestniczyć wyłącznie adwokaci - członkowie Izby Adwokackiej w Olsztynie, a jeżeli limit miejsc nie zostanie wyczerpany do dnia 29 lutego 2016 r. także aplikanci adwokaccy.

Liczba uczestników jest ograniczona do 15 osób. O zakwalifikowaniu do szkolenia decyduje kolejność zgłoszeń przyjętych przez biuro ORA w Olsztynie pod warunkiem uiszczenia  przez zainteresowanego opłaty w kwocie 500 zł bezpośrednio w Biurze ORA najpóźniej do godziny 14 w dniu następnym. Dla osób zgłaszających się ponad ustalony limit będzie sporządzona lista rezerwowa.

Uczestnicy szkolenia proszeni są o zapoznanie się z przepisami k.p.c. dotyczącymi mediacji i przyniesienie z sobą kodeksów postępowania cywilnego. Szkolenie prowadzone będzie interaktywnie, wykład łączony będzie z metodą warsztatową mającą na celu nabycie umiejętności miękkich, niezbędnych w pracy mediatora, zwłaszcza w zakresie analizy biznesowej sporu dla potrzeb mediacji oraz technik komunikacyjnych, w tym przełamywania impasu. Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały szkoleniowe dla potrzeb ćwiczeń. Po trzech pierwszych blokach tematycznych przewidujemy przerwę na lunch.

Wszyscy uczestnicy otrzymają zaświadczenia potwierdzające udział w szkoleniu, a adwokaci dodatkowo 6 punktów Doskonalenia Zawodowego. Zwracamy uwagę, że przedstawienie dokumentów (zaświadczeń, certyfikatów) potwierdzających odpowiednią wiedzę i umiejętności w zakresie prowadzenia mediacji jest jednym z wymagań przy ubieganiu się o wpis na listę stałych mediatorów CAiM i na listę stałych mediatorów prowadzoną przez Prezesa Sądu Okręgowego w Olsztynie.  

Serdecznie zapraszamy do udziału w tym ciekawym i rozwijającym szkoleniu.

CAiM zastrzega prawo zmiany programu szkolenia, ustalonego limitu i odwołania szkolenia bez podania przyczyn.

w zał. program szkolenia
adw. Jerzy Dobrzański

 

Załącznik - Program szkolenia:

Szkolenie dla kandydatów na mediatorów - CAM Olsztyn.

Analiza aspektów prawnych mediacji w Polsce.

1.      Metody wszczęcia mediacji w zakresie sporu sądowego i poza sądowego.

2.      Ustalenie „zdolności mediacyjnej” sprawy i aspektów technicznych mediacji.

3.      Umowa mediacyjna, elementy, forma, wykonalność – wzory ćwiczeniowe.

4.      Ugoda zawarta przed mediatorem, postanowienia i wykonalność.

5.      Klauzule wdrożeniowe i zabezpieczające.

Przygotowanie procesu mediacji.

1.      Zarządzanie oczekiwaniami i budowa zaufania.

2.      Analiza sporu i budowa mapy drogowej mediacji, konferencja premediacyjna.

3.      Identyfikacja stanowisk stron: pozycje / roszczenia, interesy i potrzeby.

4.      Ustalanie punktów granicznych negocjacji (BATNA, WATNA, ZOPA).

5.      Krzyżowa analiza interesów biznesowych, osobistych i strategii czasu.

6.      Ćwiczenia praktyczne, mini kazusy i symulacje.

Problemy szczególne.

1.      Identyfikacja osób decyzyjnych, których nie ma „przy stole”.

2.      Mediacja z profesjonalnymi pełnomocnikami.

3.      Mediacja z ekspertami w tle.

4.      Mediacja w sporach wielopodmiotowych.

5.      Współpracując z „nieznośnym klientem”.

6.      Unikanie pułapek zastawianych na mediatora.

Techniki komunikacyjne – warsztaty i praca w zespołach z podziałem na role.

1.      Komunikacja pozawerbalna.

2.      Efektywne słuchanie.

3.      Precyzowanie oczekiwań i stanowisk.

4.      Techniki zadawania pytań.

5.      Parafrazowanie i powracanie do kwestii pominiętych.

6.      Podsumowania mediatora i sporządzanie efektywnych uwag.

7.      Wymiana informacji mediator – strony.

Techniki współpracy personalnej.

1.      Współdziałanie z wysokim poziome emocji.

2.      Współdziałanie w wysokim poziomem sceptycyzmu.

3.      Współdziałanie z elementarnymi obawami klienta i „utratą twarzy”.

Techniki przełamywania impasu.

1.      Konflikt strukturalny.

2.      Konflikt finansowy.

3.      Konflikt dostępu danych.

4.      Konflikt wartości.


KALENDARZ WYDARZEŃ



Kliknij w znacznik by przeczytać treść wydarzenia.